Csepel  100 1948
Az 1946-os Csepel Túra utódját 1947-ben tervezték, és 1948-ban Csepel 100-as néven hozták forgalomba. A két, jellegében nagyon hasonló kis-motorkerékpár közt a legnagyobb eltérést, a motorblokknál láthatjuk. Az új blokkot háromlamellás tengelykapcsolóval, háromfokozatú váltóval tervezték és elődjétől eltérő módon építették a vázba. A hengerűrtartalom továbbra is 100 cm3 maradt, de az alkatrészek méretezése már megteremtette a későbbi 125-ösre való áttérés lehetőségét. Az új blokkhoz kis mértékben át kellet alakítani a vázat. A jobb fékhatás érdekében megnövelték a fékdobok méretét. A meghajtólánc a jobb oldalra került A kor igényeinek megfelelő, könnyű, egyszerű, de fürge és gazdaságos kismotor szerény utazási kényelmét továbbra is a korábban alkalmazott első lemezvilla és hátsó merev tengely, illetve a két nagy spirálrugóra támaszkodó nyereg biztosította. Az üzemanyagtartály oldalára ekkor még WM emblémát csavaroztak.

Műszaki jellemzők

Hengerek száma:
1
Motor:
kétütemű, résvezérlésű
Hűtés:
Levegő
Hengerűrtartalom:
98 cm3
furat/löket:
48/54
Teljesítmény :
3,5 LE/4500 ford/min
Sűrítési viszony:
1:6
Saját tömeg:
55 kg
Végsebesség:
75 km/h

Kapcsolódó motorképek