Pannonia P10 1967
A P10 névre keresztelt típus röviddel a P20-as bevezetése előtt került gyártásba, mintegy átmenetet képezve a korábbi hagyományos és a későbbi korszerű motorkerékpár-típusok között. Jócskán elnagyolva azt is mondhatnánk, a P10-es a T5 és a P20 összeházasításával jött létre, melynek keretében a 20-as tankját és első teleszkópját szerelték az 5-ösre. A technikailag már kiforrott, de egyúttal meglehetősen el is öregedett egyhengeres motorblokkra egy új, nagyobb bordázatú henger került, ami elvileg jobb hűtést biztosított az immáron 18 lóerős erőforrásnak. Talán itt érdemes egy rövid számítást közbe vetni. A 18 LE fajlagosan 72 LE/l teljesítményt jelent, amit összevethetünk pl. egy korabeli 1000 cm3-es vízhűtéses Wartburg gépkocsi 50 lóerejével. A P10 semmilyen téren nem számított modern technikai áttörésnek, de egyszerű, igénytelen, strapabíró, hétköznapi járműként hosszú ideig tudott szolgálni sokak megelégedésére.

Műszaki jellemzők

Motor:
kétütemű, résvezérlésű
Hűtés:
Levegő
Hengerek száma:
1
furat/löket:
68/68 mm
Hengerűrtartalom:
247 cm3
Teljesítmény :
16 LE/5200 ford/min
Sűrítési viszony:
1:7,5
Saját tömeg:
142 kg
Végsebesség:
110 km/h

Kapcsolódó motorképek