Pannonia P21 1975
A hetvenes évek elején a csepeli gyár már igen komoly pénzügyi és technológiai nehézségekkel küzdött. Takarékossági okokból a P20-as esedékes megújítása is mindössze néhány szerkezeti elemre korlátozódott. Az új lámpafej, a különálló műszeregység és a gumiharmonikás első teleszkóp kétségtelenül sportos, fiatalos külsőt kölcsönzött a járműnek, ugyanakkor több olcsó kényszermegoldás is bevezetésre került. A gyártás utolsó időszakában, már szinte minden raktárban éppen található alkatrészt igyekeztek felhasználni, a költségek lefaragása érdekében. Jellemző módon a 19"-os kerekre passzoló első sárvédő csúfoskodott a 18"-os kerekeken, és még az évtizedekkel korábban gyártott nagy fékdobok is feltűntek néhány exportra szállított példányon. A P21 néven megjelent típusból nem is készültek nagyobb, egységesnek mondható sorozatok. Szomorú tény, hogy a motorkerékpár-gyártás beszüntetésére éppen akkor került sor, amikor a gyár történetének legígéretesebb műszaki újításai kerültek volna kézzelfogható közelségbe. A tervezők és technikusok már elkészítettek egy egészen új típuscsalád terveit. A gazdaságos sorozatgyártás alapfeltételeként a tervezett 125-ös, 175-ös és 350-es motorok alapját a kéthengeres 250-es kipróbált alkatrészei adták volna. A nagy reményekkel kecsegtető tervek sajnos megrekedtek a prototípusok szintjén.

Műszaki jellemzők

Hengerek száma:
2
Motor:
kétütemű, résvezérlésű
Hűtés:
Levegő
Hengerűrtartalom:
246 cm3
furat/löket:
56/50 mm
Teljesítmény :
21LE/7500 ford/min
Sűrítési viszony:
1:11,5
Saját tömeg:
142 kg
Végsebesség:
120 km/h

Kapcsolódó motorképek